glitter-graphics.com

Friday 19 August 2011

dia memang pelik


hooo..hooo..hooo..
((macam bunyi santa claus dalam cita omputih))

pagi tu,lepas sahur segala bagai..sblom pukul 7 lebih,saya relaxkan mata depan laptop dulu..((banyak la relax,rosak lagi ada la..tapi x peduli))..pastu antaq lagu "you're still the one" kat the one..<rasa macam silap sent pulak.*sigh)

then,kalut iron baju..haha..macam wanita berkejaya,walaupun hakikatnya nak p praktis motor ja..rakan sebaya dah amik + cekap dah drive keta and motor..saya?? baru nak berjinak2..nevermind~~ bas kan ada..ye dak?? haha

lamanya laaa ooii...bersiap,pakai shawl..belit sana sini!!
okeh.dah siap..baju biru,shawl kaler hitam ada urup2..hahahahaha
then,tunggu la pakcik lagenda tu mai amik..baru nak soh mak amik gambaq,tetiba nampak keta kancil kaler biju nak ijau..**bukan kot,slalo kaler putih/mai ngan van..
tengok2..betoi la pakcik lagenda dah sampai..hakhak..
((cis,x dan nak amik gambaq!!))

dah sampai kat depan kedai lagenda tu..amik la port sendirian,x kenai sapa2 kan..tetiba,ada yang tegoq..yaaa,dia tanya.."cuti ka?"..saya tengok sebelah,owh..si gadis..saya senyum sikit ((ecey)).."haa,cuti sem"...sora dia lagi macho dari saya,cantik pulak tu..isk3..
pastu dia termenung..(**malu agaknya..haha)
saya pon terasa ramah pastu tanya.."blajaq kat U ka?"
dia jawab.."haah,UIA"..saya renung dia,UIA? macam penah dengaq.."oOOo,UIA.."
teeettttt...si gadis tu budak KAED,3rd year..owh,sonoknya..mereka dah nak abis...

pastu,kami dah nak bergerak ke batu kawan..center tempat nak praktis tu la..
agak lama,dalam 30 minit..pastu,pasang earfon..dengaq lagu..(**isk3)
ishhhh,pakcik ni...drive van macam pelik ja,penin pala aih..
kemudian..dah sampai~~
saya sorang ja yang amik lesen moto,yang lain keta..((duit tak cukup..hehe..nanti la kan))
jalan la sorang2 p tempat praktis motor..
ada sorang gadis ni pulak..duk senyum2..senyum la balik..(*eh..ada budak laki cute,ok..berpuasa)
dia tnya.."cuti sekola ka?"..cis2! saya lagi tinggi ok..xpala,perasan muda sikit..(*istigfarlah)
saya jawab.."dak aih,duk U dah"..senyum2..
pastu..bla3..bla3..
dia cakap dia suka sangat course yang saya amik..dia education..
macam dia cakap..".... was my ambition"..oh,i see..
saya pulak senyum2..sambil tengok2..bila la boleh stat praktis nih!!

10 past 9 am..pastu boleh amik kunci motor..before tu,kena bagi salam kat cikgu tu dulu..kalau tak,dia tak layan..hakhak..
start enjin motor,buh gear..pastu pusing2,angkat tangan segala bagai..(*macam dalam tadika pon ada jugak!! hoho)
dalam 15-20 minit praktis..saya terus p parking motor..rasa nak p toilet..
kemudian,rasa ngantok..baru kul 945 macam tu..jalan p ke surau..
susun kasut elok kat luaq surau tu..pastu masuk..pastu landing sat..
mengantoknya............
plan nak on alarm..tak jadi la..tidoq sat ja..

jeng..jeng..jeng..
suasana dalam surau yang sejuk+nyaman..
alamakkkkk!! dah pukul 11 pagi..huhuhu
kalut2 bangun p toilet..mata dah sepet..(*mak kata:macam cina siam)
mood : masih mamai..duduk kat bangku dulu..tengok jalan/tempat praktis tu..
kalih sebelah..aih,cikgu ja yang ada..
then,saya tanya cikgu tu.."dah takdak orang ka?"...<---memang la mood mamai x abis lagi..kah3..dah nampak xdak orang..tanya la soalan yang munasabah sikit
pastu..amik la kunci,bawak motor..nak praktis kat TITI..depa kata susah nak luluih kalo kat sini..hoo~~
mula2..tary la bawak dengan berhati2..tapi duk jatuh jugak..jalan pon nampak tak sama ja..haha..mamai wey..

baru 2 3 round kat titi tersebut..dalam 10 minit macam tu..tetiba saya nampak..mereka dah pakat nak nek van..haaa,nak balik dah la tu..terus kona motor,parking..
jalan ke van dalam keadaan mamai..
masuk dalam van..
tup tup..dah sampai rumah..
okeh,saya masih tak paham kenapa saya buat macam tu..haha
orang praktis lama..nii,tak sampai sejam..erk?
mak duk geleng pala ja..



# sayang mata..biasalah!! haha 

No comments:

COPYRIGHT@ dianaskemacomot.blogspot.com inspired by HIM